O tym jak ważna jest autoprezentacja, autopromocja w świecie realnym, a także w internecie mogliśmy się przekonać dzięki eventowi #ThinkDigital pod tytułem „Mówię, więc jestem – o prezentacji na żywo i w sieci”.
W dniu 17 kwietnia o godz.18:00 w krakowskim Hevre odbyło się drugie ze spotkań z cyklu „Marketerzy dla zwierząt”. Tym razem poświęcone było wizerunkowi w realu oraz w Internecie. Temat jakże istotny, gdyż często nie mamy świadomości jak bardzo kluczowa jest dbałość o autoprezentację w kontaktach na żywo. Ważna jest również troska o autentyczny i zarazem dopracowany wizerunek prezentowany w sieci (w mediach społecznościowych).
W ramach eventu zaszczycili nas swoją obecnością 3 znamienici prelegenci: Alina Osowska, Adrian Gamoń i Maciek Sowa, dzieląc się wiedzą na najwyższym poziomie.
Alina Osowska
Alina jest jedną z założycielek Autokreacji. Firma ta to mix psychologii i biznesu. Kieruje się do przedsiębiorców i dba o ich dobry PR, czyli o dobrą autoprezentację podczas spotkań biznesowych oraz wystąpień publicznych.
W ramach intrygującej prezentacji “Jak zadbać o pierwsze wrażenie podczas rozmów biznesowych?” wyjaśniła, dlaczego tak ważne są pierwsze minuty, a nawet sekundy spotkania, w trakcie których wywieramy pierwsze wrażenie na rozmówcy. Od niego może zależeć dalszy przebieg spotkania, gdyż na bazie pierwszego wrażenia nasz interlokutor wyrabia sobie opinię na nasz temat. Alina wskazała m.in. jak istotna jest znajomość biznesowego savoir vivre – szczególnie w zakresie przywitania rozmówcy. Podkreśliła, że w rozmowie ważne są: mowa ciała, podtrzymanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, dbałość o właściwy tembr głosu, panowanie nad stresem, umiejętności komunikacyjne (słuchanie aktywne bez przerywania).
Adrian Gamoń
Strateg i konsultant social media & digital marketing, mówca i trener, ewangelista storytellingu, producent wideo. Wierzy w moc słów oraz w potęgę komunikacji, dlatego pomaga firmom, instytucjom i osobom lepiej się porozumiewać oraz realnie wpływać na ich otoczenie. Podczas swojej 9-letniej przygody z social media i content marketingiem zbudował agencję Social Frame. Jest również opiekunem merytorycznym i wykładowcą na dwóch kierunkach studiów podyplomowych na AGH w Krakowie: social media & content marketing oraz marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych.
W czasie prezentacji “Fundamenty autentycznej marki osobistej – na przykładzie platformy LinkedIn” Adrian opowiedział o procesie budowania marki osobistej i zarządzaniu nią. Przede wszystkim zwrócił uwagę na autentyczność, spójność i kompletność profilu na Linkedin. Wskazał również na takie aspekty jak częstotliwość zamieszczania artykułów, interakcje ze znajomymi z Linkedin oraz savoir vivre dotyczący zapraszania znajomych i podtrzymywania kontaktu. Co więcej, Adrian pokazał jakie błędy często popełniamy komunikując się przy pomocy Linkedin – przykładowo korzystając z gotowych szablonów w zakresie składania gratulacji, życzeń urodzinowych itp. spłycamy komunikację i zniechęcamy do podtrzymywania kontaktu.
Maciek Sowa
Maciek to pasjonat marketingu internetowego w każdej jego odsłonie. Studiował politologię i filozofię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od ponad 4 lat zawodowo zajmuje się promocją marek w sieci. Doświadczenie zdobywał w krakowskich agencjach digitalowych i social media. Ostatnio pracował jako Marketing Manager agencji eCommerce WAYNET – oficjalnego partnera platformy PrestaShop w Polsce.
W swojej obszernej prezentacji „Komunikacja marki w social media, czyli co i jak „mówić”, aby wykorzystać potencjał medium” Maciek podkreślił, iż komunikacja to tak naprawdę wymiana informacji i aby była skuteczna, należy dostosować komunikat do odbiorcy. Następnie pokazał jak stworzyć personę odbiorcy wykorzystując narzędzia: dane zastane (np. informacje wynikające z dotychczasowego kontaktu z klientem, Google Analytics, Facebook Audience Insights) lub badania klientów (np. ankiety). Zwrócił również uwagę na konieczność błyskotliwego połączenia tego, co ważne dla firmy i tego, co ważne dla odbiorców. Słowem klucz jest tutaj wartość, która oprócz wiedzy oznaczać może również inspirację, rozrywkę, poradę, a nawet produkt/usługę zaspokajającą potrzebę. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie użytkowników są emocje – wzmacniają przekaz i wpływają na zapamiętanie treści.
Ostatnim punktem programu była prelekcja przygotowana przez przedstawicieli KTOZ Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
Przedstawili w niej nie tylko zakres działalności organizacji, ale pokazali z jak trudnymi i bolesnymi wyzwaniami przychodzi im się mierzyć każdego dnia. Działalność krakowskiego schroniska zasługuje na finansowe wsparcie (cieszymy się, że mogliśmy pomóc), ale również na pomoc w zakresie adopcji zwierząt – do czego zachęcali pracownicy schroniska.
Na koniec wypada przyznać, że event był udanym przedsięwzięciem o czym świadczyła reakcja publiczności. Cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy pokazać, że ucząc się można pomagać i że agencje reklamowe mogą pracować mając na względzie również szczytne cele.
Leave A Reply